Opret ny kontraktskabelon
Byg dine kontraktskabeloner i Microsoft Word og anvend dem i COMAsystem til at flette kontraktdata ind i dine skabeloner.
Måden data fra COMAsystem flettes med din skabelon er gennem unikke nøgler generet i COMAsystem. Det er disse nøgler du via COMAsystem til Word nemt kan indsætte i dine Word-dokumenter.
Sådan opretter du en ny skabelon via Microsoft Word
- Åben Microsoft Word
- Åben et eksisterende Word-dokument du vil anvende som skabelon eller opret et tomt dokument
- Start COMAsystem for Word under «Tilføjelsesprogrammer»
- Log ind med din COMAsystem bruger og adgangskode
- Vælg «Rediger kontrakt» for at oprette en ny skabelon
- Vælg den kontrakttype du vil oprette skabelon til
- Nederst i listen af eksisterende kontraktskabeloner, klik på «Ny»
- Angiv et sigende navn til din nye kontraktskabelon
- Klik på fanen «Navn og afdelinger»
- Sæt kryds i de afdelinger hvor skabelonen skal kunne anvendes
- Klik på «Gem ændringer»
- Klik på fanen «Dokument»
- For at indsætte flette nøgler, sættes markøren i dokumentet og der klikkes på nøglen i oversigten til højre
- Klik på «Gem ændringer» når du er færdig med at oprette din kontraktskabelon
- Du behøver ikke gemme dokumentet lokalt, da det nu er gemt i COMAsystem