Vi har brugt sommerferien på at gøre det endnu nemmere for dig at oprette, opsætte, generere og vedligeholde kontraktskabeloner i COMAsystem – det kan nu gøres direkte i Microsoft Word
For at komme i gang med COMAsystem for Word, skal du tilføje det via Microsoft Appsource, vær opmærksom på at du skal logge ind på din Microsoft konto, for at kunne gennemføre installationen.
TIP! – IT-/systemadministratoren i jeres virksomhed kan centralt sørge for installationen.
På Apps siden skal du blot klikke på ”Hent det nu” og COMAsystem for Word bliver installeret. Herefter vil du øverste i højre hjørne af Microsoft Word finde knappen ”Åben COMAsystem” – klik på den og kom i gang med at oprette, opsætte, generere og vedligeholde dine nye og nuværende kontraktskabeloner.
- Log ind med din COMAsystem bruger og adgangskode
- Vælg om du vil Generér kontrakt eller Redigerer skabelon
- Generer skabelon bruges til at generere en kontrakt ud fra en skabelon med data fra COMAsystem
- Redigerer skabelon benyttes til at redigere eller oprette kontraktskabeloner
- Efter du har valgt om du vil generere en kontrakt eller redigerer en skabelon – skal du vælge om det er en købs-, salgs-, service- eller personalekontrakt
- Er det en eksisterende kontraktskabelon du vil redigere, så klik på ”Indlæs seneste”
- Har du valgt at lave en ny kontraktskabelon, skal du først give den et navn
- Herefter kan du benytte de data-felter du kan indsætte i din kontraktskabelon – og du sætter blot markøren hvor feltet ønskes indsat, og klikker på det i listen til højre.
- Når du har lavet dine ændringer, kan du vælge at se et preview eller gemme dine ændringer.
TIP! – Du kan også vælge hvilket navn din skabelon skal have og hvilke afdelinger den skal være tilknyttet, under fanen ”Navn og afdelinger”
OBS! – Du skal have en aktiv brugerkonto i COMAsystem for at kunne benytte vores Microsoft Add-in COMAsystem for Word.
Har du spørgsmål eller feedback, hører vi gerne fra dig.