Fra uoverskuelig mappestruktur til dedikeret digital kontraktstyring
Ved implementeringen af COMAsystem centraliseres virksomhedens aftaler og struktureres i dimensioner som matcher virksomhedens unikke behov, og muliggør effektivisering af både udgifter og indtægter.
Når virksomhedens kontrakter ligger spredt i mapper, delte drev og e-mails, er det næsten umuligt at få overblik, og endnu sværere at styre omkostninger og forpligtelser effektivt. Med COMAsystem får økonomiafdelingen et værktøj, der centraliserer alle aftaler i én digital løsning.
Kontrakterne struktureres efter virksomhedens behov f.eks. på baggrund af afdelinger, leverandører, omkostningscentre eller tidsperioder, og bliver nemme at navigere og analysere. Det giver en direkte mulighed for at effektivisere både udgifter og indtægter.
Centralt overblik
Versionsstyring
Slut med at lede forgæves
Slut med uønskede automatiske fornyelser
Undgå uønskede fornyelser og skjulte udgifter
Fordelt nemt ansvar for aktive aftaler og aktivér automatiske e-mails som notificerer den ansvarlige forud for udløb, fornyelse og vigtige deadlines.
Automatiske fornyelser og manglende opsigelser kan være en skjult økonomisk belastning. Med COMAsystem fordeles ansvaret for aktive aftaler tydeligt mellem relevante medarbejdere, og systemet sender automatiske påmindelser til vigtige deadlines som udløb, genforhandling eller opsigelsesfrister.
Det minimerer risikoen for uønskede forlængelser af kontrakter og sikrer, at økonomiafdelingen altid har mulighed for at reagere rettidigt.
Proaktivitet og forudsigelighed
E-mail notifikationer
Allokering af ansvar
Forenkling og strømlining
Forenkling, ensretning, compliance og kontrol
Tag kontrol over virksomhedens kontraktprocesser og ensret arbejdsgangene til bedste praksis i overensstemmelse med gældende lovgivning for datasikkerhed og GDPR.
COMAsystem hjælper med at ensrette og strømline virksomhedens kontraktprocesser efter bedste praksis. Det skaber ikke kun effektivitet, men sikrer også, at alle processer overholder gældende lovgivning, herunder datasikkerhed og GDPR.
Ved at samle og strukturere kontraktstyringen digitalt, opnår økonomiafdelingen en langt mere gennemsigtig og kontrolleret tilgang til virksomhedens økonomiske forpligtelser, og kan bruge dataen strategisk til budgettering, prognosticering og optimering.
Reducer administrationstid
Automatiser compliance
ISAE 3000
"
Vi har oversigt via Dashboardet og kan styre hele kontrakt processen fra start til slut
Morten Ingholt Økonomidirektør hos Universal Music A/S