Opret købskontrakt

Det er nemt at oprette en ny købskontrakt på en ny eller eksisterende leverandør.

Sådan opretter du en ny købskontrakt

  1. Klik på «Ny kontrakt» i topmenuen
  2. Vælg «Køb»
  3. Udfyld følgende påkrævet information under «Overblik»
    1. Vælg kontraktens organisatorisk tilhørssted i rullegardinerne «Lokation» og «Afdeling»
    2. Vælg hvilken type aftale det omhandler i rullegardinet «Kontrakttype»
    3. Indtast evt. et aftalenummer
    4. Vælg hvorledes kontrakten skal kategoriseres i rullegardinerne «Hovedkategori» og «Underkategori»
    5. Indtast en kort beskrivelse af kontrakten i «Beskrivelse»
    6. Vælg den kontraktansvarlige bruger i rullegardinet «Ansvarlig»
  4. Indtast evt. oprettelses-, udløbs- og fornyelsesdatoer
  5. Hvis det er en eksisterende leverandør, vælg denne fra rullegardinet «Vælg leverandør»
  6. Hvis det er en ny, Indtast information om leverandøren
  7. Vælg eller indtast evt. leverandørens kontaktperson
  8. Berig kontraktforsiden med øvrig ønsket leverandørinformation
  9. Klik på «Upload» og tilknyt relevante kontraktdokumenter
  10. Klik på «Gem ændringer»
  11. Sæt aktuel status på købskontrakten

* Bemærk felter fremhævet med rød skal udfyldes før kontraktforsiden kan gemmes.