Nomeco

“Det er ikke kun et nyt kontraktsystem; det er en helt ny måde at arbejde på, og det har gjort en stor forskel.“
– Kristine Sakstrup Haag, Director of Purchasing, Commercial & Legal

Virksomhed
Nomeco
Industri
Medicinal
Lokation
Danmark
Ansatte
+900
Forbedringsmuligheder
Nomeco er Danmarks førende lægemiddelgrossist, og leverer bl.a. medicin og sundhedsprodukter til apoteker og hospitaler. Som en del af PHOENIX Group, repræsenteret i 29 europæiske lande, er Nomeco en central aktør i sundhedslogistikken og er med til sikre, at danskerne får den medicin, de har brug for.
Før implementeringen af COMAsystem havde Nomeco udfordringer med, at deres gamle system ikke mødte de forventninger, man kunne have til et moderne kontraktstyringssystem.
Nomeco ønskede et kontraktstyringssystem, som var særligt velegnet til at kunne blive brugt på tværs af organisationen og som derfor kunne samle decentrale arkiver i ét samlet, nemt arkiv, som skulle styres fra centralt hold. Desuden manglende det daværende system brugervenlighed og anden moderne funktionalitet.
” Vi er en compliance-tung industri, og vi følte os fra starten trygge i forhold til GDPR og vores interne krav.”
– Nanna Alvarez Irgens, Commercial & Legal Affairs Assistant


Implementering
Gennem en struktureret tilgang med stærk teknisk support og tæt samarbejde har Nomeco sikret en hurtig og problemfri overgang til COMAsystem. Nomeco er nu i stand til at arbejde centraliseret med kontrakter og har etableret et meget effektivt og stærkt samarbejde på tværs af organisationen. Kontraktsystemet er nu en aktiv del af forretningen med mange brugere.
“Det var helt unikt og enestående, sådan som COMAsystem agerede i implementeringsforløbet. Vi følte os meget godt taget hånd om. Der var teknisk support hele vejen, og I var meget stærke på både det tekniske, menneskelige og organisatoriske plan. Vi fulgte et helt særligt valideret projektforløb og derfor meget veldokumenteret og gennemtestet. Derfor gik det hurtigt, da vi rullede systemet ud. Vi samarbejdede med COMAsystem omkring træning, deadlines og andre milepæle og det hjalp os med at sikre, at alle afdelinger kom med”.
– Kristine Sakstrup Haag, Director of Purchasing, Commercial & Legal
Løsningen
COMAsystem blev opsat med fokus på brugervenlighed, sikkerhed og compliance. Implementeringen inkluderede centralisering af kontrakter fra forskellige afdelinger, oplæring af superbrugere og aktivering af nøglefunktioner såsom digital signatur og notifikationsstyring. Løsningen gjorde det muligt at bevare data i Danmark, hvilket var positivt i forhold til GDPR og branchekrav.
“Vi fik ryddet op, fik samlet alt ét sted og sikrede, at der ikke længere er noget, der falder mellem to stole. Vi har opnået en kæmpe forbedring i overblik og processer. Det har foranledt en større positiv change management proces. Vi fik alle afdelinger aktiveret og med på rejsen. Folk er generelt glade for systemet, da det er så nemt og intuitivt”.
– Kristine Sakstrup Haag, Director of Purchasing, Commercial & Legal
“Fra starten kunne vi tydeligt mærke, at kontraktstyring var COMAsystems hovedfokus, og at I var 100-metermestre heri”.
– Nanna Alvarez Irgens, Commercial & Legal Affairs Assistant
